Dominion II edycja – Premiera!

Cześć,

 

Mamy olbrzymią przyjemność poinformować was, że II edycja Dominiona szczęśliwie do nas dotarła i ma dzisiaj swoją premierę. Gry zostały rozesłane dzisiaj do wszystkich sklepów, które złożyły u nas zamówienie.

 

Poniżej zamieszczamy tekst, z którego dowiecie się czym dokładnie różni się II edycja Dominiona od pierwszej.

W 2015 roku Donald Vaccarino postanowił, że odświeży dotychczas wydane gry z serii Dominion – lekko zmodyfikuje teksty na kartach, zaktualizuje instrukcje i zarządzi kosmetyczne poprawki. Większość rozszerzeń przeszła właśnie takie zmiany, jednak dwie pierwsze gry z serii (Dominion i Intryga) zmieniły się najbardziej – oprócz zmian kosmetycznych zostało zamienionych kilka kart.

 

Znane z pierwszej edycji Dominion karty: Drwal, Festyn, Kanclerz, Odkrywca, Szpieg i Złodziej – zostały usunięte. To dało możliwość wprowadzenia na ich miejsce 6 nowych kart. Jednakże to nie koniec zmian. Kilka pustych kart oraz karty Separatorów dla kart podstawowych (Miedziaki, Srebrniki, Posiadłość, Klątwa itp. – czyli dla kart, które występują w każdej rozgrywce) również zostały usunięte, karta Śmietniska też zniknęła (została zastąpiona podkładką) – i to wszystko dało miejsce na dodatkową kartę Królestwa. Podsumowując – usunięte zostało 6 najmniej ciekawych (według twórcy gry) kart, a wprowadzonych zostało 7 nowych. Nowe karty to: Bandyta, Kłusownik, Kupiec, Rękodzielnik, Wartownik,Wasal i Zwiastun.

 

Oprócz nowych kart, kilka zostało zmienionych. Zwykle są to drobne zmiany w tekście nie powodujące zmiany działania karty, jednak trzy karty zostały zmienione nieco bardziej. Są to karty: Kopalnia, Lichwiarz i Sala tronowa. Wszystkie trzy zostały zmodyfikowane w ten sposób, że zawierają teraz słowo “możesz”. Zatem zagrywając Kopalnię czy Lichwiarza “można” wyrzucić na Śmietnisko odpowiednią kartę z ręki, ale nie trzeba tego robić, a po zagraniu Sali tronowej “można” zagrać dwukrotnie kartę Akcji z ręki (ale nie trzeba tego robić). Może to mieć znaczenie strategiczne w przypadku, gdy zostało się niejako zmuszonym zagrać którąś z tych kart, ale wykonanie jej poleceń mogłoby być niekorzystne.

 

W drugiej edycji zmieniła się również regułą dotycząca tasowania kart w celu utworzenia nowej talii. Dotychczas było tak, że karty tasowało się – jeśli zachodziła taka potrzeba – w trakcie wykonywania polecenia, np. “+2 karty”, gdy w talii pozostał tylko jedna, należało ją dobrać i wykonać tasowanie. Teraz, w podobnym przypadku, najpierw należy przetasować karty, po czym wykonać polecenie – oczywiście tylko wtedy, gdy w talii znajduje się mniej kart niż potrzeba do jego wykonania. Ta nowa reguła nie ma wpływu na przebieg rozgrywki, jednakże jest jedna karta, której działanie się może zmienić. Jest nią pierwsza edycja karty promocyjnej – Zaskórniak. Druga edycja tej karty została dostosowana do nowej reguły tasowania.

 

W drugiej edycji została również sformalizowana reguła dotycząca zakupu kilku kart w jednej turze. Chodzi o to, że kiedy gracz ma możliwość kupienia kilku kart w swojej turze (wynikającą z zagranych kart, które mają np. “+1 zakup”), to po kupieniu pierwszej nie może już zagrywać w tej fazie zakupu kolejnych kart Skarbu. Innymi słowy – przed rozpoczęciem kupowania kart musi mieć zgromadzone dość pieniędzy na nie wszystkie. (Ta reguła pierwszy raz została użyta w rozszerzeniu Alchemy, potem w kolejnych rozszerzeniach, a teraz trafiła do gry podstawowej).